W tym roku szkolnym sprzęt zakupiony do szkolnego studia nagrań był wykorzystany na kilku poziomach.
1. Podczas lekcji muzyki uczniowie i uczennice mieli możliwość:
- nagrania i odsłuchania swojego głosu,
- śpiewania „karaoke” ulubionych piosenek,
- zapoznania się z technikami nagrań w ramach realizacji tematów traktujących o współczesnych metodach rejestracji dźwięku,
- zapoznania się możliwościami nowoczesnych elektronicznych instrumentów wirtualnych w ramach realizacji tematów o muzyce elektronicznej.
2. Podczas zajęć „Koła muzycznego” uczniowie i uczennice mieli możliwość:
- kontrolowania swojego głosu poprzez jego nagranie i odsłuchanie
- śpiewania z akompaniamentem wysokiej klasy ścieżki instrumentalnej
- kilkoro uczestników i uczestniczek poznawało podstawy funkcjonowania systemów do rejestracji dźwięku (poziom zapisu, wyodrębnianie ścieżek zapisu, korzystanie z efektów kształtujących dźwięk)
Koło muzyczne w tym roku szkolnym nagrało w studyjnej jakości 4 piosenki:
- „Krasnoludki są na świecie” sł. M. Konopnicka, muz. P. Kornicz (piosenka do przedstawienia Szkolnego Koła Teatralnego)
- „Pan Kartofel” sł. A. Kaźmierczak-Kornicz, muz. P. Kornicz
- „Wiosna” sł. A. Kaźmierczak-Kornicz, muz. P. Kornicz
- „Piosenka o zielonym robaku” sł. A. Kaźmierczak-Kornicz, muz. P. Kornicz.
3. Uczniowie i uczennice klas 8 stworzyli własny zespół muzyczny. Próby tego zespołu odbywały się w sali muzycznej, która posiada odpowiednią akustykę dzięki panelom akustycznym zakupionym w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”, Podczas swoich spotkań korzystali ze sprzętu nagłaśniającego i nagrywającego zakupionego również w ramach w.w. programu.